Om Klubben

Om klubben

Birkenes og Lillesand Sportsskytterlag ble stiftet i 1983 og het da Birkenes Sportsskytterlag. I 1989 var det blitt så mange medlemmer fra Lillesand at navnet ble endret til Birkenes og Lillesand sportskytterlag. NM i feltskyting ble i 1991 arrangert på Birkeland – det største arrangementet vår lille klubb har tatt på seg.

Klubben har en utendørsbane på Flakke Loner i Birkenes kommune. Banen består idag av en 25 m bane med 20 standplasser, en 50m og en 70m bane. Der er også klubblokale på Flakke Loner og en flott gapahuk med grillfasiliteter nede ved Dikeelva.
Klubben disponerer også Møglestu skytehall – en innendørs 25m skytebane i underetasjen på Turnhallen i Lillesand. Det er her treningen foregår i vinterhalvåret.

Fra våren 2024 har både innendørs- og utendørsbane universell utforming.

Møglestu skytehall disponeres i nært samarbeid med Lillesand skytterlag.

Styret består i 2023 av

• Lars Kristian Sundtoft – Leder